در حالت کلی آمیخته بازاریابی، به مجموعه ابزارهایی که شرکتها در جهت کنترل بازاریابی به کار میگیرند تا پاسخگوی نیاز مردم باشند گفته میشود. یک شرکت باید استراتژیهای لازم را انجام دهد تا بتواند بر روی میزان تقاضا تاثیر بگذارد. حال این کارهای گفته شده شامل چهار متغیر است که در زبان انگلیسی با کلمه P شروع میشوند. محصول (Product)، قیمت (Price)، مکان توزیع (Place) و ترویج (Promotion). این 4 کلمهای که با حرف P شروع میشوند را در اصطلاح 4p مینامند.
مدیریت کسب و کار در سه گام بازاریابی ,شروع میشوند منبع
درباره این سایت